IK STOP VANDAAG MET ROKEN

Zaterdag, 11 februari, 2006. Hi, Mijn naam is Mike, mijn vriendin Jeanine. Ik ben 37 en rook al vanaf mijn 12e als een ketter. Dit blog gaat over stoppen met roken. Eerdere pogingen waren redelijk succesvol maar niet langer dan een jaar. NU misschien? Wij zijn het zo zat hè. Wij stoppen 26 februari 2006 weer met roken. Wish us luck.

vrijdag, november 28, 2003

De rokende waarheid

Hebben mij nooit dwarsgezeten hoor, de volgende dingen. Maar nu wel.
Hoe kan het dat een verslaving zo geaccepteert kan worden door burger en beleidsvormer dat, en dan overdrijf ik niet, IK zelfs schijn gezegt te hebben dat het volk niet tegen zich zelf in bescherming genomen hoef te worden want ze konden zelf denken. Dat de waarschuwingen op sigaretten groter en groter worden maar dat niemand echt serieus schijnt te nemen dat je er eerder dood aan gaat. Hup, nog zo'n uitspraak van mij, van eerder; Ja maar als ik er 5 jaar eerder dood van ga is me dat het wel waard. Zo lekker is roken.
Dat koffie nog steeds geen waarschuwingen ( max 1 schep per kop, niet gebruiken bij... ) draagt, op haar stemmige verpakkingen. en dan de constatering en de wens; Dat we toch al niet zo volmaakt zijn, maar dat we tenminste onze goede eigenschappen kunnen proberen over te brengen, i.p.v. b.v. de verslaving aan gifstoffen en hun, middels leugenachtige campagnes opgedwongen, gezelligheid.

En dan de verslaving bestrijden door de belasting er steeds maar weer op te verhogen.
Lekker hoor, toen ik ging roken koste Montano filter 1, 85. dat zijn guldens. Nu kost een vergelijkbaar goedje 3,20 ( weetje hem nog? 2.20371 x zoveel) De verhogingen betekenen alleen maar dat er nog meer mensen moeite krijgen om hun verslaving te betalen. Het is uitmelken. Erg fijn, de lagere sociale klasse rookt zich te barsten. En betaald zich daar scheel voor.Notie nemen van een stukje voorlichting over wat dan ook zit de mens gewoon niet echt in het bloed.
Huis aan huis in de strot geduwde algemene informatie gaat verloren in de kattebak. We zitten vast in domheid.

Off topic:
Voor de liefhebber.
Radio 3 is bijgezet. Ik bedoel niet in een urn op het kerkhof maar op deze pagina.
slechts een aan en uit knopje. Daar hoef je niets mee hoor. Tenzij je de radio aan wil doen. (en later weer uit)

On topic: Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik deze beslissing, om te stoppen, heb kunnen nemen.
anders zat ik nu nog zo, met de peukz binnen handberijk.
Mijn laatste woord zal voorlopig nog niet nodig zijn.

WEL teruste.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage