IK STOP VANDAAG MET ROKEN

Zaterdag, 11 februari, 2006. Hi, Mijn naam is Mike, mijn vriendin Jeanine. Ik ben 37 en rook al vanaf mijn 12e als een ketter. Dit blog gaat over stoppen met roken. Eerdere pogingen waren redelijk succesvol maar niet langer dan een jaar. NU misschien? Wij zijn het zo zat hè. Wij stoppen 26 februari 2006 weer met roken. Wish us luck.

woensdag, november 26, 2003

OH MY GOD...IK...

Ik ben benieuwd, hoewel ik er zelf al uit ben, hoe andere stoppers het volgende gaan vinden. Zit ik vanavond in Z., lekker met een koffie in de aanslag voor een potje schaak. Pak ik als vanzelf de sigaret van J. uit de asbak en neem een trekje. Waarschijnlijk door de opdracht aan mijn centraal zenuwstelsel getriggered door de rook van de sigaret van mijn levensgezel en schaaktegenstander, welke ik passief tot mij nam. Geheel op de automatische piloot. AH! weer zo'n rotstreek. J. zei vanavond nog; Ik vraag me af of jij, als je een keer dronken zou zijn, niet per ongeluk zou gaan roken. Zie daar het antwoord; JA DUS!? Damn.., nou ja onderschept. Ik vond het niet percee lekker smaken, dat viel me wel op, en ik voelde me genaaid. Nou ja zou je zeggen, gaat dat niet ver? Misschien hoor, maar ik ben zo gelukkig dat het lijkt te lukken. Geen peuk steek ik meer op. En ik voel me daar geweldig bij. Dus het was wel echt een schrik van mijn leven toen J. ineens riep; HEE JOH, WAT DOE JE NOU!!

Aangezien ik het niet bewust deed zal ik het geheel in het teken van de positiviteit maar niet als falen ervaren, toch? Ok, waar zijn we dan? Three weeks, 54 minutes and 44 seconds. Of zal ik er steeds achter zetten van; (accept for one accedental draw)? 1051 cigarettes not smoked, saving 168,30. Not bad toch?


Dat is langer en winstgevender dan ik vroeger de krantenwijk, die ik nam om mijn roken te bekostigen, vol heb gehouden. Daar was ik toen in de winter mee begonnen omdat ik dan de eindejaars fooien meepikte. Helaas hield ik elke dag een stapeltje over. Bleek ik dus gewoon elke dag een straatje over te slaan. Net niet gehaald die fooironde.

Ik won wel trouwen, met schaken.
Maar dat is, ondanks dat ik het mijn lieve J. pas een paar weken geleden heb geleerd, al niet meer vanzelfsprekend. Zij is echt goed geworden. En een potje schaak is heerlijk.
Doe je best!

Ik ben nog naar de kapper geweest trouwens. Kan je het zien?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage