IK STOP VANDAAG MET ROKEN

Zaterdag, 11 februari, 2006. Hi, Mijn naam is Mike, mijn vriendin Jeanine. Ik ben 37 en rook al vanaf mijn 12e als een ketter. Dit blog gaat over stoppen met roken. Eerdere pogingen waren redelijk succesvol maar niet langer dan een jaar. NU misschien? Wij zijn het zo zat hè. Wij stoppen 26 februari 2006 weer met roken. Wish us luck.

zaterdag, februari 11, 2006

26 feb. Gaan we stoppen met roken.


Al hoestend aan de koffietafel besluiten Jeanine en ik het volgende. Als chera terug komt van wintersport gaan we stoppen met roken. we zijn het vreselijk zat, al langere tijd. we stoppen er weer mee.
Motivaties zijn weer duidelijk. We zijn allebij regelmatig ziek, doen niet aan sport, eten middelmatig gezond en hebben precies in de gaten wanneer wie door zijn of haar peuken heen is. Chera doet mee en die heeft het ook makkelijker als we er allemaal mee stoppen. Lekker rookvrij de zomer in.

Dus niet op vakantie wel, of af en toe een peuk dit keer, dat hebben we al gedaan, gaat niet, mislukt en zie hier. Een vrachtwagen vol gauloisses later weten we het weer; wij willen stoppen met roken.
Hier nog een uit de oude doos:
Laatst nog meegemaakt dat ik nog snel even een peukje rookte op het perron, tesamen met een conducteur, deze rookte ook.
Ik zei, lekker wel he, zo'n totale niet rook trein.
Waarop hij lache en vertelde dat hij verdomde de bonnen-boekjes te dragen die men van de NS had gekregen, ten einde de koppige roker/rookster te kunnen bekeuren. "Ik doe dat niet he" , verklaarde hij, "ze bekijken het maar ".
Ik ( toen nog stevig rokende) zei: Snap ik, je bent een held.
Hij lachte en zei: kom straks maar in de cockpit zitten, 't is er niet zo gezellig maar je kan er tenminste ROKEN. We kletsten de hele weg en rookte lekker de een na de andere sigaret.
Echt gebeurt he, tussen Zwolle en Utrecht.

Zo nu ff eh eh.. oh nee ik rook niet meer.

groeten
tot snel...
ps 26 feb iig dus.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage